سفید کردن دندانها با زوم توسط دکتر دندان پزشک 526254165

جرم‌گیری دندان یکی از جنبه‌های اساسی بهداشت دهان و دندان است که از اهمیت بالایی برخوردار است. این روند برای حفظ سلامت دهان، جلوگیری از بیماری‌های لثه و کاهش خطر ایجاد عفونت در دهان اساسی است. با پیشرفت فناوری‌ها، روش‌های مختلفی برای جرم‌گیری دندان، از جمله استفاده از لیزر ابداع شده است. استفاده از لیزر در جرم‌گیری دندان یک روش پیشرفته و موثر است که به دلیل مزایای فنی و بالینی خاص خود، جایگاه ویژه‌ای در دندانپزشکی پیدا کرده است.

لیزر به طور گسترده‌ای در مراکز دندانپزشکی مختلف، از جمله گرگان دنتال و سراسر جهان، برای جرم‌گیری دندان در گرگان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تکنولوژی امکان جرم‌گیری دقیق‌تر، کاهش خونریزی و ترمیم سریع‌تر بافت دندان را فراهم می‌کند. استفاده از لیزر در جرم‌گیری دندان علاوه بر اینکه بهترین نتیجه را در حفظ و بهبود سلامت دهان و دندان به ارمغان می‌آورد، تجربه راحت‌تری برای بیماران فراهم می‌کند و بهبود زندگی کیفی آن‌ها را تضمین می‌کند.


🦷 جرمگیری دندان با لیزر در گرگان

جرمگیری و تسطیح ریشه یا روت پلنینگ، درمان‌های غیرجراحی مهمی در حفظ سلامت دهان و جلوگیری از پیشرفت بیماری‌های لثه و دندان‌ها هستند. دندان‌پزشکان معمولاً با استفاده از قلم جرم‌گیری دستی، دندان‌ها و بالای ریشه دندان را تمیز می‌کنند. اما با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های جدیدتری نیز برای جرم‌گیری آماده شده‌اند. جرم‌گیری با لیزر و اولتراسونیک با برداشتن جرم سطح دندان‌ها و صاف و هموار کردن سطح ریشه، پلاک و باکتری‌ها را برداشته و بیماری‌های خفیف لثه را درمان می‌کند.

✅ فواید جرمگیری دندان با لیزر

جرم‌گیری با لیزر نسبت به روش‌های سنتی دارای فواید زیادی است، از جمله:

  1. مهار رشد باکتری‌ها: تا دو هفته فاصله بین دندان و لثه مهر و موم می‌شود تا از رشد باکتری‌ها جلوگیری شود. در مقابل، در جرم‌گیری دستی، این زمان تنها سه تا پنج روز است.
  2. تحریک به رشد و بازسازی بافت‌ها: جرم‌گیری با لیزر باعث تحریک به رشد و بازسازی بافت‌ها می‌شود و در نتیجه التیام سریعتر اتفاق می‌افتد.

جرمگیری دندان با دستگاه اولتراسونیک (فراصوتی) 1456562


🔄 مراحل جرم‌گیری و تسطیح ریشه دندان با لیزر چگونه است؟

  1. اندازه‌گیری: از یک پروب برای اندازه‌گیری عمق شیار استفاده می‌شود که به آن پاکت می‌گویند.
  2. برداشتن باکتری‌ها: با استفاده از لیزر، باکتری‌ها و بافت‌های بیمار برداشته می‌شوند.
  3. جرم‌گیری: برای برداشتن جرم و رسوب‌های چسبیده به سطح دندان و ریشه از قلم جرم‌گیری استفاده می‌شود.
  4. بستن شیار: لیزر کار جرم‌گیری را تمام کرده و شیار بین لثه و دندان را می‌بندد.
  5. التیام بافت‌: بافت‌های پاک‌سازی شده بهبود پیدا می‌کنند.
  6. پاکسازی: سطح جونده دندان پاک‌سازی شده است.
  7. رشد مجدد: استخوان تحلیل‌رفته اطراف دندان دوباره رشد کرده و به دندان متصل شده و آن را پشتیبانی می‌کند.

🔔 بیشتر بخوانید: جرم گیری دندان (بروساژ) چیست؟

جرم گیری دندان با استفاده از لیزر توسط دکتر متخصص 528456


⬅️ جرمگیری با دستگاه اولتراسونیک (فراصوتی)

قلم جرمگیری اولتراسونیک با استفاده از امواج صوتی کار می‌کند و رسوبات سخت شده چسبیده به دندان را پاک می‌کند. عملکرد این دستگاه‌ها مکانیکی است و با استفاده از انرژی ارتعاشی فراصوت، به شکل موثری جرم‌ها را شل کند تا راحت‌تر پاک شوند. قلم جرمگیری اولتراسونیک امواجی ایجاد می‌کند که لایه نازک جرم حاوی باکتری در سطح دندان را می‌لرزاند و متزلزل می‌کند.

سپس با کمک جریان آب پرفشار و یا دهانشویه ضد باکتری که از نزدیک به نوک قلم جرمگیری پاشیده می‌شود، این ذرات شل شده از سطح دندان پاک شده و شسته می‌شوند. جریان پرفشار کمک می‌کند قلم جرمگیری خنک شود و ذرات چسبیده به دندان به خوبی پاک شوند. همچنین به واسطه حرکت سر قلم جرمگیری، تلاطمی در بخشی از جریان آب ایجاد می‌شود که باعث می‌شود آب به صورت انبوهی حباب کوچک در بیاید.

این حباب ها به مختل کردن جمعیت باکتری‌ها و گسیختگی کلونی آنها و همچنین اکسیژن‌رسانی به کل محیط که دشمن باکتری‌های بی‌هوازی است، کمک می‌کنند. قلم‌های جرمگیری قدیمی‌تر فقط سطح دندان‌ها را پاک می‌کردند اما با دستگاه‌های جدیدتر می‌توان کار پاکسازی و صاف و هموار کردن ریشه دندان (زیر لثه) را نیز انجام داد. جرمگیری، خواه از نوع دستی باشد یا فراصوتی، با برداشتن پلاک و باکتری‌ها جلوی التهاب و عفونت لثه و یا پیشرفت آن را می‌گیرد.

🟢 فواید جرمگیری دندان با دستگاه‌های اولتراسونیک

  1. سرعت درمان: معمولاً درمان با این روش سریع‌تر از روش سنتی است.
  2. کارایی بالا: جرمگیری اولتراسونیک به اندازه جرمگیری دستی در برداشتن باکتری‌ها و جرم موثر است.
  3. راحتی بیشتر برای بیمار: تجربه جرمگیری برای بیمار راحت‌تر است، زیرا نوک قلم کوچک بوده و با فشار بسیار کم کار می‌کند.
  4. اثربخشی در تمیز کردن سوراخ‌ها و شیارهای کوچک: به دلیل باریک بودن سر قلم، در تمیز کردن سوراخ‌ها و شیارهای کوچک موثرتر است.
  5. اثربخشی در عمق شیارهای عمیق: در مواردی که عمق شیار بین لثه و دندان بیشتر از ۴ میلی‌متر باشد، قلم جرمگیری اولتراسونیک موثرتر از قلم دستی است.

جرم گیری دندان بیمار با استفاده از لیزر توسط دکتر دندان پزشک 5284456


◀️ انواع لیزر برای سفید کردن دندان

  • زوم
  • بی تی کول (BT cool)

1. سفید کردن دندانها با بی تی کول در گرگان دنتال چگونه انجام می‌شود؟

برای سفید کردن دندان (بلیچینگ دندان گرگان) از عامل شیمیایی سفید کننده دندان (اُپالسِنس Opalescence یا نایت Nite) با غلظت کم (۱۰ تا ۱۵ درصد) استفاده می‌شود.

  1. آماده‌سازی دندان ها: دندانها آماده‌سازی و کاملاً خشک می‌شوند و ژل به آنها مالیده می‌شود.
  2. محافظت از چشم ها: عینک مخصوصی به بیمار داده می‌شود تا برای محافظت از چشمها استفاده کند.
  3. استفاده از پوشش پلاستیکی: برای جلوگیری از وارد شدن بزاق، از یک پوشش پلاستیکی استاندارد پیرامون لثه و دندان ها استفاده می‌شود.
  4. جرمگیری با لیزر: قرارگیری در معرض لیزر چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. سپس استراحت کوتاهی داده می‌شود و دندان ها یک بار دیگر لیزر می‌شوند.
  5. پاکسازی ژل: دندانها باید از ژل پاک شوند تاثیر سفید کردن دندانها با لیزر بلافاصله نمایان می‌شود.
  6. مدت زمان: کل مدت سفید کردن دندانها با لیزر بی تی کول ۱۵ دقیقه زمان می‌برد. می‌توانید درمان را یک هفته بعد هم تکرار کنید تا دندانها سفیدتر شوند.

🟢 مزایای سفید کردن دندانها با لیزر بی تی کول

سیستم سفید کننده دندان با لیزر بی تی کول دارای مزایای زیادی است، از جمله:

  1. سفید کردن بلافاصله: با این تکنولوژی، دندانها بلافاصله سفید می‌شوند به دلیل سر قوس دار چرخشی دستگاه، تمامی دندان ها را می‌توان تحت تأثیر لیزر قرار داده و سفید کرد.
  2. فناوری نور ال ای دی پیشرفته: این سیستم سفید کننده دندان به نور ال ای دی پیشرفته ای مجهز است که به سفید کردن دندانها کمک می‌کند بدون این که صدا یا حرارت تولید کند و در عین حال بیمار راحت است.

سفید کردن و جرم گیری دندانها با بی تی کول توسط دکتر متخصص 565526

2. سفید کردن دندانها با زوم در گرگان دنتال چگونه انجام می‌شود؟

  1. پوشش محافظی: ابتدا پوشش محافظی روی لبه‌ها و لثه قرار می‌گیرد و فقط دندانها بیرون زده می‌مانند.
  2. اعمال ژل سفید کننده: سپس دندانپزشک ژل سفید کننده پروکسید هیدروژن را به دندانها مالیده و می‌گذارد که ۱۵ دقیقه بماند.
  3. استفاده از نور لامپ مخصوص: نور لامپ مخصوصی نیز به دندانها تابانده می‌شود تا تأثیر ژل را تشدید کرده و لکه‌های دندانها را از بین ببرد.
  4. تکرار مراحل: هر ۱۵ دقیقه ژل بیشتری استفاده می‌شود.
  5. مدت زمان کل: کل این فرآیند ۴۵ دقیقه زمان می‌برد.
  6. استفاده از ژل کاهنده حساسیت: پس از تمام شدن فرآیند سفید کردن دندانها، ژل دیگری به دندانها مالیده می‌شود تا حساسیت دندانها را کاهش دهد.

🟢 مزایای سفید کردن دندان ها با زوم

  1. عوارض جانبی کم: این روش عوارض جانبی بلند مدت ندارد اگرچه ممکن است ابتدا کمی دندانها تحریک شده و حساسیت به سرما و گرما پیدا کنند، اما این کاملاً موقتی است و هیچ عارضه بلند مدتی ایجاد نمی‌شود.
  2. سرعت: این روش به سرعت می‌تواند رنگ دندانها را تا هشت درجه روشن‌تر کند این روش یکی از سریع‌ترین راه‌های سفید کردن دندانهاست. اگر فرصت کافی ندارید که چند هفته صبر کنید تا با خمیر دندان، چسب یا ژل و تری خانگی دندانهای خود را سفید کنید، می‌توانید از این روش سریع بهره ببرید.

سفید کردن دندانها با زوم توسط دکتر دندان پزشک 526254165


❌ خطرات استفاده از جرم‌گیری دندان با لیزر

استفاده از جرم‌گیری دندان با لیزر تایید شده است و خطری مستقیم برای فرد بیمار ندارد، اما ممکن است مشکلاتی ایجاد شود که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. عدم تنظیم مناسب دستگاه: عدم توانایی پزشک در تنظیم مناسب دستگاه لیزر با طول موج دقیق و ایمن می‌تواند به عوارض بر روی سطح سخت دندانها منجر شود.
  2. عوارض جانبی: اگرچه نادر است، اما ممکن است عوارض جانبی ناشی از استفاده از لیزر مانند تحریک دندانها و حساسیت به سرما و گرما رخ دهد.
  3. نیاز به تجربه: برای جرمگیری دندان با لیزر، نیاز به تجربه و مهارت پزشک است، زیرا عدم دقت ممکن است منجر به مشکلات جدی شود.
  4. نیاز به مراقبت ویژه: برای جلوگیری از خطرات ممکن است نیاز به مراقبت ویژه‌ای از انتخاب پزشک و تنظیمات دستگاه باشد.

💴 هزینه جرم گیری دندان با لیزر در سال 1402

هزینه جرم گیری با لیزر بسته به نوع لیزر مورد استفاده، شرایط هر فرد، میزان و نوع جرم روی دندان‌ها، و تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان متغیر است. به طور کلی، هزینه جرم گیری دندان با لیزر ممکن است بین ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان (یک میلیون و پانصد هزار تومان) الی ۱,۷۰۰,۰۰۰ تومان (یک میلیون و هفتصد هزار تومان) باشد.

جرم گیری دندان بیمار با لیزر توسط دکتر متخصص 5284456


🪥🫧 روش‌های طبیعی جرم گیری دندان در خانه

استفاده از چوب مسواک به صورت مستمر و طولانی یکی از بهترین روش‌های جرم گیری دندان است که می‌تواند شما را برای همیشه از جرم گیری دندان نجات دهد. در برخی از منابع طب سنتی به این نکته اشاره شده که غرغره کردن جوشانده چوب مسواک نیز می‌تواند در تقویت و ضدعفونی کردن دهان، به ویژه لثه‌ها، موثر باشد.


🦷 جرم گیری و اثرات آن بر مینای دندان

جرم گیری هیچ آسیبی به مینای دندان نمی‌رساند! این روش، به طور ایمن پلاک و باکتری‌هایی که به‌مرورزمان روی دندان‌ها و زیر لثه‌ها جمع شده‌اند را از بین می‌برد.

جرم گیری دندان های یک خانم با لیزر توسط دکتر متخصص 528456


📚 سخن نهایی

جرم‌گیری دندان با لیزر، به عنوان یک فناوری پیشرفته و موثر، در حفظ سلامت دهان و دندان نقش مهمی ایفا می‌کند در گرگان، این روش به دلیل مزایای بسیاری مورد توجه قرار گرفته است. مزایایی همچون عدم نیاز به مواد شیمیایی، کاهش خونریزی و عفونت، تسریع درمان، راحتی بیشتر برای بیمار، پیشگیری از آسیب به بافت‌های اطراف و استفاده گسترده در این شهر از جمله مزایای این روش می‌باشند.

پزشکان دندانپزشکی مجرب و متخصص در گرگان از تکنولوژی لیزر برای جرم‌گیری دندان استفاده می‌کنند. این تکنولوژی پیشرفته با استفاده از نور مرئی یا لیزر دیودی، به سطوح دندان و بافت‌های اطراف تمرکز می‌کند و امکان جرم‌گیری به صورت دقیق و موثر را فراهم می‌کند. با توجه به پیشرفت فناوری و افزایش آگاهی عمومی، استفاده از جرم‌گیری دندان با لیزر در گرگان به عنوان یکی از روش‌های پرطرفدار و موثر در آینده به نظر می‌رسد.

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *