ارتودنسی کامل تمام دندان ها 2163216321321

ارتودنسی یک تخصص دندانپزشکی است. متخصص ارتودنسی با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مختلف، باعث اصلاح ناهماهنگی‌ها و ایجاد هماهنگی بین فک‌ها می‌شود. این فرآیند بهبود ظاهر لبخند را به همراه داشته و به بهبود عملکرد دهان و دندان‌ها کمک می‌کند. ارتودنتیست با استفاده از تکنیک‌های منحصر به فرد خود، نظم و تناسب دندان‌ها را بهبود می‌بخشد و عملکرد دهان و دندان را بهبود می‌بخشد.

ارتودنسی کامل دندان و لبخند رضایت 545641641
ارتودنسی دندان های فک بالا و پایین با روش نوین

معرفی ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان، علم و مهارت ترمیم نامنظمی و ناهماهنگی دندان‌ها و روابط غیر طبیعی بین فک‌ها است. در صورت از دست دادن تراز و هماهنگی طبیعی دندان‌ها و فک‌ها، ارتودنتیست با استفاده از روش‌های متنوع، این مشکلات را اصلاح و بهبود می‌بخشد. این تخصص دندانپزشکی تأثیر مثبتی بر ظاهر و عملکرد دهان و دندان‌ها دارد، زیرا بهبود جمالی و بهینه‌سازی عملکرد آن‌ها را به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید : انواع روش های ارتودنسی دندان 

ارتودنسی کامل تمام دندان ها 2163216321321
ارتودنسی رنگی دندان های بالا و پایین در نوجوانان

چه افرادی نیاز به ارتودنسی دندان دارند؟

  1. نامنظمی دندان‌ها: افرادی که دندان‌های نامنظم، فشرده یا جدا از هم دارند، به درمان ارتودنسی نیاز دارند. مشکلاتی مانند دندان‌های جلویی پیچیده، دندان‌های متقاطع (کروس بایت) و تاخیر در فرو رفتن دندان‌های شیری می‌تواند نیاز به اصلاح ارتودنسی داشته باشد.
  2. ناهماهنگی بین فک‌ها: اگر فک‌های بالا و پایین در موقعیت نادرستی قرار دارند و باعث مشکلاتی مانند بیت عمقی یا بیت باز یا بسته است، ارتودنسی لازم است. این مشکلات می‌تواند باعث مشکلات گوارشی، بلعیدن و تلخی در دهان شود.
  3. تنفس غیرطبیعی: افرادی که با مشکلات تنفسی ناشی از ناهماهنگی‌های فکی مواجه هستند، ممکن است به درمان ارتودنسی نیاز داشته باشند. مثلاً فک عقب‌تری یا پیشرفته می‌تواند عللی برای اختلال در تنفس یا خروج هوای ناکافی باشد.
  4. مشکلات جمجمه و صورت: برخی مشکلات جمجمه و صورت نیز می‌توانند توسط درمان ارتودنسی بهبود یابند، مانند توجه به تراز صورت، جابجایی استخوان‌ها و حفظ توازن عضلات صورت.

کاندیدای ارتودنسی دندان چه افرادی هستند؟

  • نامنظمی دندان‌ها
  • ناهماهنگی بین فک‌ها
  • تنفس غیرطبیعی
  • مشکلات جمجمه و صورت
چک کردن ارتودنسی دندان توسط پزشک 621546412653521
معاینه ارتودنسی انجام شده بر روی دندان های مراجعه کننده کلینیک

مدت زمان انجام ارتودنسی چقدر است؟

مدت زمان درمان ارتودنسی بر اساس عوامل مختلفی متفاوت است. این عوامل شامل شدت ناهنجاری‌ها، نوع و روش درمان ارتودنسی و میزان اصلاح مورد نیاز است. مدت زمان درمان بین یک تا چند سال متغیر است، یا معمولاً یک تا دو سال برای بیشتر بیماران. اما برای موارد پیچیده و شدید، مدت زمان درمان ممکن است بیشتر از دو سال باشد. متخصص ارتودنسی شما پس از بررسی دقیق ناهنجاری‌های شما، مدت زمان و روش مناسب درمان را تعیین خواهد کرد. باید در طول درمان به مطب متخصص ارتودنسی مراجعه کنید تا تنظیمات و درمان‌های لازم انجام شود.

ارتودنسی دندان چقدر زمانبر است؟

مدت زمان درمان بین یک تا چند سال متغیر است.


هزینه ارتودنسی دندان در گرگان

هزینه ارتودنسی دندان در گرگان وابسته به چندین عامل مختلف است، از جمله شدت ناهنجاری دندان‌ها و فک‌ها، نوع درمان ارتودنسی که انتخاب می‌شود، مدت زمان درمان، تجربه و تخصص متخصص ارتودنتیست و سطح هزینه‌های پزشکی در منطقه می‌باشد. معمولاً برای تشخیص دقیق و تعیین هزینه درمان، باید مشاوره و ملاقاتی با یک متخصص ارتودنسی در گرگان داشته باشید. هزینه‌های ارتودنسی ممکن است بر اساس شرایط خاصی اعمال شود، از جمله نوع ارتودنسی و توصیه‌های متخصص. در گرگان، هزینه‌های تقریبی برای ارتودنسی به شرح زیر است:

  1. ارتودنسی ثابت فلزی: 19.000.000 الی 29.000.000 تومان
  2. ارتودنسی ثابت سرامیکی: 27.000.000 الی 37.000.000 تومان
  3. ارتودنسی متحرک: 5.000.000 الی 11.000.000 تومان
  4. ارتودنسی نامرئی: از 38.000.000 تومان به بالا برای هر فک

جدول هزینه ارتودنسی دندان گرگان در سال 1403

نوع ارتودنسی قیمت ارتودنسی (میلیون تومان) زمان نسبی درمان (ماه)
ثابت یک فک 15 الی 23 5 الی 18
ثابت دو فک 30 الی 48 6 الی 24
ثابت دو فک سرامیکی 40 الی 58 6 الی 24
دیمون ثابت دو فک 40 الی 60 6 الی 24
جهت جراحی فک 45 الی 65 12 الی 36
نامرئی شفاف دو فک 50 الی 65 6 الی 18
فلزی 19 الی 29
سرامیکی 26 الی 36
متحرک 5 الی 11
نامرئی + 37.500.000
ارتوسرجری + 30 میلیون تومان
پلاک فانکشنال 15 الی 26
پلاک متحرک هر فک 8 الی 13
مینی اسکرو 5.000.000 تومان
دندان نهفته 5.000.000 تومان
ارتودنسی دختربچه عینکی 56256412641631
افزایش طول عمر دندان با ارتودنسی دندان در گرگان

مراحل انجام ارتودنسی دندان در گرگان

1- مشاوره اولیه: در این مرحله، شما باید به یک متخصص ارتودنسی در گرگان مراجعه کنید. این متخصص بررسی دندانها و فک‌های شما را انجام داده و تصمیم می‌گیرد که آیا ارتودنسی برای شما مناسب است یا خیر.

2- بررسی مفصلی: در صورتی که ارتودنسی برای شما مناسب باشد، متخصص ارتودنسی نیازمند بررسی‌های مفصلی بیشتر است. این بررسی‌ها شامل سیلوگرافی (سنجش باکتریایی راه حرکت) و بررسی‌های دهان‌شناسی و تصاویر رادیوگرافی (مانند اطلاعات دستگاهی سینی پانوراما) نیز انجام می‌شود. است.

3- اندازه‌گیری: در این مرحله، اندازه‌گیری دقیقی از دندانها، فک‌ها و بافت‌های اطراف گرفته می‌شود. این شامل تهیه مدل‌های دندانی، تهیه تصاویر رادیوگرافیکی و عکس‌های دندانی است.

4- قرارگیری براکت‌ها: در این مرحله، براکت‌ها (قطعات کوچک چسبی که بر روی سطح دندان‌ها قرار می‌گیرند) به دندان‌ها متصل می‌شوند. این براکت‌ها در طول درمان به سیم‌های ارتودنسی متصل می‌شوند که توسط متخصص تنظیم و تغییر شکل داده می‌شوند.

5- تنظیمات مکرر: در طول مدت درمان، شما باید به صورت دوره‌ای به مطب ارتودنتیست مراجعه کنید تا تنظیمات و تغییرات لازم روی براکت‌ها و سیم‌ها صورت بگیرد. این تغییرات به منظور تعدیل و بهبود دندان انجام میشود.

برای ارتودنسی دندان باید چکار کرد؟

  • مشاوره اولیه
  • بررسی مفصلی
  • اندازه‌گیری
  • قرارگیری براکت‌ها
  • تنظیمات مکرر
مراحل انجام ارتودنسی دندان 14564156126312
زیباسازی دندان و طرح لبخند با ارتودنسی دندان گرگان

ارتودنسی دندان چه مزایایی دارد؟

  • راحت تر مسواک زدن
  • کاهش خطر پوسیدگی دندان ها
  • کاهش خطر التهاب، عفونت
  • کاهش احتمال ایجاد جرمهای دندانی
  • کاهش هزینه های دندانپزشکی
  • افزایش طول عمر دندان

آیا کودکان هم می توانند ارتودنسی کنند؟

بله، کودکان نیز می‌توانند نیاز به درمان ارتودنسی داشته باشند. در واقع، درمان ارتودنسی در کودکان و نوجوانان به عنوان یک روش اصلاحی برای ناهنجاری‌های دندانی و فکی بسیار متداول است. بسیاری از مشکلات دندانی و فکی، مانند جابجایی ناصحیح دندان‌ها، از طریق درمان ارتودنسی در دوران کودکی بهبود می‌یابند.

اگر مشکلات دندانی و فکی در کودک شما وجود دارد، به یک متخصص ارتودنتیست در گرگان مراجعه کنید. او با بررسی و ارزیابی دقیق مشکلات دندانی و فکی کودک، تشخیص درست را برای نیاز به درمان ارتودنسی قرار خواهد داد. در صورت لزوم، شروع درمان ارتودنسی در دوران کودکی می‌تواند بهبود زیبایی لبخند، عملکرد دهان و دندان و سلامت کلی دهان و فک‌ها را تسهیل کند.

ارتودنسی کوکان:

جابجایی ناصحیح دندان‌ها در کودکان تنها با ارتودنسی برطرف خواهد شد.

مسواک زدن صحیح ارتودنسی در کودکان 1651526312
مسواک زدن صحیح ارتودنسی در کودکان

چرا درمان ارتودنسی ضروری است؟

  •  بهبود زیبایی لبخند: درمان ارتودنسی می‌تواند دندان‌ها را به صورت منظم و مرتب قرار داده و ناهنجاری‌های دندانی را اصلاح کند. این منجر به بهبود زیبایی و تناسب لبخند شما می‌شود و اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد.
  •  بهبود عملکرد دهان و دندان: ناهنجاری‌های دندانی و فکی می‌توانند تأثیرات منفی بر عملکرد دهان و دندان داشته باشند. درمان ارتودنسی با استفاده از تکنیک‌های مختلف، این مشکلات را اصلاح کرده و تراز و تناسب مناسبی بین دندان‌ها و فک‌ها ایجاد می‌کند. این بهبود عملکردی شامل جویدن، گاز گرفتن، صحبت کردن و هضم غذا است.
  •  پیشگیری از مشکلات بعدی: باعث بروز مشکلات جدی‌تری مانند فشار و سایش نامتعادل روی دندان‌ها، بیش‌فشاری بر روی فک‌ها و مفصل‌ها، تعریق بیش از حد، سردرد و درد‌های مرتبط با فک شود. درمان ارتودنسی به معنای اصلاح این ناهنجاری‌ها و پیشگیری از مشکلات بعدی است.

علت اهمیت ارتودنسی دندان :

  1. بهبود زیبایی لبخند
  2. بهبود عملکرد دهان و دندان
  3. پیشگیری از مشکلات بعدی
ارتودنسی نامرئی در سنین جوانی 5416521632
بهبود زیبایی دندان با ارتودنسی در گرگان

سوالات متدوال

بهترین سن برای ارتودنسی چه زمانی است؟

شروع درمان ارتودنسی در هر سنی امکان پذیر است، اما شروع آن در سنین 7 تا 10 سالگی، قبل از رشد کامل دندان‌های دائمی، نتایج بهتری به همراه دارد. در دوره نوجوانی (12 تا 16 سالگی)، استفاده از بریس دندان برای هم تراز کردن دندان‌ها رایج است، زیرا تمام دندان‌های دائمی به جز دندان عقل رشد کرده‌اند. با این حال، همچنین باید به موارد خاص توجه کرد و با مشورت متخصص ارتودنسی، سن مناسب برای شروع درمان را تعیین کرد.

آیا افراد بالای 30 سال می توانند ارتودنسی کنند؟

بله، افراد بالای 30 سال نیز می‌توانند درمان ارتودنسی را شروع کنند. در واقع، هیچ سنینی محدودیتی برای درمان ارتودنسی وجود ندارد. اگر نیاز به اصلاح ناهنجاری دندان‌ها یا فک‌ها در بزرگسالی وجود دارد، می‌توان با مشورت و همکاری با متخصص ارتودنسی در گرگان به درمان پرداخت. اگرچه در بزرگسالان ممکن است فرآیند درمانی کمی طولانی‌تر باشد، اما نتیجه‌های قابل قبولی قابل دستیابی هستند. در برخی موارد، به منظور بهبود عملکرد دهان و دندان‌ها، بهبود ظاهر زیبایی لبخند و بهبود کیفیت زندگی، درمان ارتودنسی در بزرگسالان بسیار مفید است.

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *