اصلاح طرح لبخند در گرگان دنتال 45684787

این روزها اکثر افراد به دنبال اصلح طرح لبخند و روش های زیباسازی دندان های خود هستند. آیا می دانید اصلاح طرح لبخند چیست؟ اگر جوابتان خیر است ما در اینجا اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار می ‌دهیم پس با ما همراه باشید.  


اصلاح طرح لبخند چیست؟

اصلاح طرح لبخند به هر درمانی اطلاق می‌شود که به بهبود زیبایی دندان‌ها منجر شود قبل از انجام این اقدام، چکاپ دندان لازم است تا مشکلاتی مثل پوسیدگی رفع شود. در صورت وجود مشکلات اندام دهانی، اصلاح طرح لبخند پس از درمان این مشکلات انجام می‌شود. همچنین، تصمیم به اصلاح طرح لبخند با مشورت متخصص دندانپزشک و با توجه به وضعیت فرد انجام می‌شود. رعایت بهداشت دهان و دندان، مانند مسواک زدن منظم و استفاده از نخ دندان، همچنین اهمیت دارد.

لبخند باوبهداز اصلاح طرح لبخند 45869768
لبخند رضایت و دلنشین خانم بعد از اصلاح طرح لبخند

طرح لبخند هالیوودی

اصلاح طرح لبخند یا طرح لبخند هالیوودی، برای افرادی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت می‌کنند و مشکلات در فرم دهان و دندان ندارند، مناسب است. برای تعیین نیاز به اصلاح طرح لبخند، مشورت با متخصص دندانپزشک الزامی است. استفاده از روش‌های مختلف اصلاح طرح لبخند، از جمله لمینت، کامپوزیت ونیر دندان گرگان توسط متخصص دندانپزشک تعیین و اجرا می‌شود.


آشنایی با انواع طرح لبخند

  1. بلیچینگ دندان
  2. کامپوزیت ونیر
  3. لمینت دندان یا ونیرهای سرامیکی
  4. روکش های دندان
  5. ایمپلنت
  6. لبخند لثه ای

1. بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان یکی از رایج‌ترین روش‌های اصلاح طرح لبخند است و برای سفید کردن دندان‌ها استفاده می‌شود این درمان به دو صورت در مطب و یا در خانه انجام می‌شود. بلیچینگ دندان گرگان، به عنوان ایمن‌ترین و بهترین روش برای سفید کردن دندان‌ها شناخته می‌شود، به خصوص اگر با استفاده از لیزر دیود اجرا شود که با نتایج بهتر و محافظه‌کارانه‌تری همراه است.

بیشتر بخوانید: مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان

2. کامپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر در گرگان به واسطه خاصیت باندینگ بافت دندان، به دندان متصل می‌شوند و به عنوان یک راه‌حل برتر برای بازسازی لبخند زیبا و دوام مند مطرح می‌شوند. استفاده از کامپوزیت برای ونیرها نیاز به برداشت بافت دندان برای ایجاد گیر ندارد و با خصوصیات محافظه‌کارانه، باند شدن به بافت دندان و ایجاد زیبایی، این روش را به عنوان یک نوآوری در زمینه دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی جلب کرده است.

کامپوزیت ونیر در اصلاح طرح لبخند:

کامپوزیت ونیر باعث بازسازی لبخند زیبا و دوام مند می‌شود

3. لمینت دندان یا ونیرهای سرامیکی

لمینت دندان در گرگان یا ونیرهای سرامیکی یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های زیبایی دندان است که در چند سال اخیر به سرعت شناخته شده است. در این روش، لمینت های دندانی از جنس سرامیک شیشه‌ای با ضخامت کم برای پوشش سطح بیرونی دندان‌ها استفاده می‌شود. لمینت‌های سرامیکی نه‌تنها باعث سفیدی دندان می‌شوند بلکه مشکلات دیگری مانند بد فرمی، فواصل بین دندان‌ها، ترک‌خوردگی، زردی و… را نیز بهبود می‌بخشند.

لبخند خانم با اصلاح طرح لبخند 496848
زیبایی لبخندتان را به کلینیک گرگان دنتال بسپارید

4. روکش های دندان

روکش های دندان (پروتز دندان ثابت) در صورتی که تاج دندان به دلیل شکستگی، پوسیدگی یا ضعیف شدن ساختار دندان نیاز به درمان داشته باشد، به عنوان یک راه حل مناسب برای اصلاح طرح لبخند مطرح می‌شوند. این روکش ها از سرامیک با کیفیت ساخته می‌شوند و توسط متخصص پروتز روی دندان نصب می‌شوند. فرآیند شامل گرفتن اسکن از دندان ها، ارسال اسکن به لابراتوار برای ساخت روکش، و نهایتاً قرار دادن روکش با چسب مخصوص روی دندان است. روکش دندان در گرگان طول عمر دندان آسیب دیده را افزایش می‌دهد و پوشش کاملی بر دندان فراهم می‌کند که احتمال پوسیدگی را به شدت کاهش می‌دهد.

5. ایمپلنت 

استفاده از ایمپلنت برای بازسازی لبخند یک روش موثر برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است ایمپلنت‌های دندانی به عنوان یک جایگزین دائمی و با دوام با ظاهر طبیعی شناخته می‌شوند. این ایمپلنت‌ها به صورت محکم در استخوان فک جای گرفته و به سلامت استخوان کمک می‌کنند. ایمپلنت دندان به عنوان جایگزین واقعی برای ریشه دندان عمل می‌کند و در استخوان فک ادغام می‌شود، این فرآیند به نام یکپارچگی استخوان (osseo-integration) شناخته می‌شود.

6. لبخند لثه ای

لبخند لثه ای یا Excessive gingival display (EGD) یک مشکل زیبایی است که می‌توان با روش‌های زیر اصلاح کرد:

  • جراحی زیبایی لثه یا Esthetic crown lengthening
  • جراحی افزایش طول لب بالا یا Lip repositioning
  • جراحی فک یا جراحی اورتوگناتیک ماگزیلا

1. جراحی زیبایی لثه یا Esthetic crown lengthening

در روش Esthetic crown lengthening، مقداری از لثه اطراف دندان‌های جلو برداشته می‌شود، که می‌توان این عمل را با لیزر یا تیغ جراحی انجام داد. استفاده از لیزر در این روش مزیت چندانی ندارد. مقدار برداشت لثه در این روش با محدودیت‌های زیادی همراه است و باید با دقت تنظیم شود. در صورت نیاز به کوتاه‌کردن لثه بیش از حد، جراحی وسیع‌تری با نام Osteoctomy و با برداشتن استخوان اطراف دندان (Osteoplasty) صورت می‌گیرد. در این جراحی باید به دقت از Exposed شدن ریشه دندان جلوگیری شود، زیرا ممکن است به نازیبایی و افزایش حساسیت دندان منجر شود. هدف این روش به دست آوردن نسبت طلایی دندان‌ها است که نسبت عرض به طول دندان‌ها باید به نسبت هشت به ده برسد.

اصلاح طرح لبخند خانم در کلینیک دندان گرگان 87848
لبخند رضایت خانم از اصلاح طرح لبخند خود

2. جراحی افزایش طول لب بالا یا Lip repositioning

در روش Lip stabilization technique یا Lip stat، عضلات بالا برنده لب مهار می‌شوند تا در هنگام لبخند وسیع، انقباض کمتری ایجاد شود این تکنیک باعث می‌شود لب در حالت استراحت هیچ تغییری نکند و تنها در حالت لبخند، کمتر بالا برود. این روش از تزریق بوتاکس و سایر روش‌های مشابه به افضلیت زیادی برخوردار است زیرا لب در هر دو حالت استراحت و لبخند به نمایش طبیعی خود باقی می‌ماند.

3. جراحی فک یا جراحی اورتوگناتیک ماگزیلا

یک روش کارآمد برای اصلاح لبخند لثه ای (EGD) در موارد شدید است. این جراحی، که به نام Orthognathic هم شناخته می‌شود، در اتاق عمل و با بیهوشی عمومی انجام می‌شود. این روش با پیشرفت تکنیک‌ها و متدها، بهبود یافته و عوارض آن نیز کاهش یافته است. جراحی فک اغلب توسط همکاران جراح فک و صورت اجرا می‌شود و در مواردی که نمایش لثه بیش از حد معمول است یا ارتفاع صورت زیاد است، به عنوان راه حل درمانی مطرح می‌شود.


بعد از بلیچینگ دندان، تا چه زمانی دندان ها سفید می‌ ماند؟

پس از بلیچینگ دندان، مدت ماندگاری سفیدی دندان‌ها بستگی به بهداشت دهان، نوع تغذیه، و عوامل دیگر دارد برای تثبیت سفیدی دندان، تکرار درمان بلیچینگ در فواصل زمانی مشخصی (هر چند وقت یکبار) توصیه می‌شود. استفاده متداول از غذاها و نوشیدنی‌های رنگدانه دار نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد از آنجا که بلیچینگ یک درمان موقت است، دندان‌ها ممکن است با گذر زمان به رنگ طبیعی‌تر خود بازگردند.

آیا بلیچینگ دندان دائمی است؟ بلیچینگ یک درمان موقت است.

لبخند با دندان های سفید خانم بعد از اصلاح طرح لبخند 487986
لبخندی زیبا بعد از اصلاح طرح لبخند

مزایای لمینت دندان

  • حفظ ساختار دندان: تراش دندان در لمینت‌ها بسیار کمتر است (0.3 تا 0.7 میلی‌متر) نسبت به روکش‌های دیگر (1 تا 2 میلی‌متر)، که این امر را به عنوان یک روش حفاظتی محسوب می‌کند.
  • عمق تراش کم: نیاز به تزریق بی‌حسی معمولاً وجود ندارد به دلیل عمق تراش کم و محدود به مینا.
  • زیبایی طبیعی: لمینت‌های سرامیکی نور را مانند دندان‌های طبیعی عبور می‌دهند و زیبایی طبیعی را حفظ می‌کنند.
  • مقاومت در برابر رنگ پذیری: در برابر مصرف چای، قهوه یا سیگار مقاومت نشان می‌دهند و تغییر رنگ نمی‌کنند.
  • باند یا اتصال شیمیایی: اتصال قوی به دندان و مقاومت در برابر نفوذ مایعات سازگار با لثه و بهبود زیستی لثه.
  • مقاومت خوب در برابر سایش.
سفیدی دندان با طرح لبخند دندان 4869797
اصلاح بی نقص طرح دندان توسط پزشکان مجرب گرگان دنتال را تجربه کنید.

چرا استفاده از لیزر برای لیفت لثه در بین بیماران پر طرفدار است؟

بیماران تمایل به استفاده از روش لیزر برای لیفت لثه دارند به دلیل:

  • کاهش خونریزی درمانی به میزان زیاد
  • از بین بردن میکروب‌ها و استریل سازی محیط دهان
  • کاهش خطر عفونت، زخم و تبخال

هزینه اصلاح طرح لبخند 1402 چقدر است؟ 

هزینه اصلاح طرح لبخند در سال 1402 بستگی به نوع ناهنجاری، روش درمانی، و تعداد روش‌های درمانی مورد نیاز دارد همچنین، نوع متریال مورد استفاده نیز بر هزینه تأثیر می‌گذارد. هزینه دستمزد متخصص دندانپزشک و مدت زمان درمان نیز عوامل مؤثر هستند. جهت دریافت هزینه تمامی روش های اصلاح و زیباسازی طرح لبخند با کلینیک دندانپزشکی ما در تماس باشید.


مواردی که لمینت دندان مناسب نمی‌باشد

از آنجا که لمینت‌ها بیشترین باند را با مینای دندان برقرار می‌کنند، زمانی که مینای کافی جهت باند یا اتصال لمینت‌ها به دندان وجود ندارد، بهتر است گزینه‌های درمانی دیگری را جایگزین نمود:

  • زمانی که دندان‌ها دچار تحلیل لثه هستند.
  • در مواردی که تراش دندان‌ها باید تا زیر لثه ادامه پیدا کند.
  • در صورت وجود پوسیدگی‌های بین دندانی وسیع و متعدد.
  • در صورت وجود سایش شدید بر روی دندان‌ها.
اصلاح طرح لبخند در گرگان دنتال 45684787
اصلاح طرح لبخند با روش کامپوزیت ونیر در گرگان دنتال

مدت زمان اصلاح طرح لبخند

مدت زمان اصلاح طرح لبخند بستگی به روش درمانی و میزان تغییرات مورد نیاز دارد تعداد جلسات و مراحل ممکن است متفاوت باشد و با مشورت از متخصص دندانپزشک، مدت زمان مورد نیاز تعیین خواهد شد.

آیا اصلاح طرح لبخند به ارتودنسی نیازمند است؟

روش‌های اصلاح طرح لبخند مانند روکش، لمینت و کامپوزیت نمی‌توانند مشکلاتی مانند کجی دندان و ناهنجاری‌های فکی را برطرف کنند بنابراین، افراد دارای این مشکلات قبل از اقدام به اصلاح طرح لبخند به ارتودنسی دندان نیاز دارند.


کامپوزیت ونیر برای چه گروه‌هایی مناسب نیست؟

افراد زیر در وهله اول نمی‌توانند گزینه مناسبی برای ونیر کامپوزیت باشند:

  • افرادی که دارای ناهنجاری‌های فکی هستند.
  • افرادی که دندان‌های به شدت نامرتب و بهم ریخته‌ای دارند.
  • کسانی که دندان‌های قروچه‌دارند.

بیشتر بخوانید: دندان‌ قروچه‌ چیست؟

درمان دندان قروچه با لیزر 485741
کامپوزیت ونیر مناسب افراد مبتلا به دندان قروچه نیست.

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *