2 باور غلط کشیدن دندان 32348856464510

در گذشته، مردم برای کشیدن دندان به دندانپزشک مراجعه نمی‌کردند و به جای آن، سعی می‌کردند با تحمل درد دندان، زندگی خود را ادامه دهند. در بعضی موارد، برخی افراد حتی سال‌ها به درد دندان تحمل می‌کردند، تا زمانی که ناچار می‌شدند به پزشک مراجعه کنند. علاوه براین، بسیاری از افراد باور داشتند که کشیدن دندان باعث ضعف بدن و از دست دادن انرژی می‌شود و بهتر است این کار را انجام ندهند. در واقع، این باورات غلط بودند و کشیدن دندان بهترین راه حل برای درمان درد دندان و جلوگیری از مشکلات دندانی بیشتر است. برای حفظ دندان‌های سالم و پیشگیری از مشکلات دندانی، باید به رعایت بهداشت دهان و دندان، مصرف غذاهای سالم و از این قبیل موارد توجه کرد.

2 باور غلط کشیدن دندان 2516746545431350
کشیدن دندان اصلی در بهترین کلینیک دندانپزشکی گرگان

در چه شرایطی کشیدن دندان توصیه می شود؟

همه ما به خوبی این را میدانیم که دندان های خراب همواره سبب خراب شدن دندان های دیگر می شوند و باید کشیده شوند. با توجه به اینکه دندان خراب باعث درد، التهاب و عفونت می‌شود، باید در نظر داشت که بیماری های دندانی اگر درمان نشوند، به مشکلات جدی تری مانند تلف شدن دندان، تخریب بافت‌های اطراف دندان، عفونت، آسیب به فک و سایر امراض دهان و دندان همچون سرطان دهان منجر می‌شوند. به همین دلیل، برای حفظ سلامت دهان و دندان‌های خود باید به دنبال برطرف کردن مشکلات دندانی خود باشید و در صورت لزوم دندان خراب را از طریق انجام روش‌های جراحی یا درمانی نظیر پر کردن دندان یا عصب کشی درمان کنید. اگر دندان خراب در دهان باقی بماند، می‌تواند باعث مشکلات جدی شود و به طولانی مدت باعث عوارض و آسیب های جدی تری برای دندان‌های و بافت‌های اطراف آن شود. در نتیجه، بهترین راه حل برای مشکلات دندانی، برطرف کردن مشکلات و در صورت لزوم، درمان دندان خراب است.
عوارض نکشیدن دندان های پوسیده :
  • تلف شدن دندان
  • تخریب بافت های اطراف دندان
  • عفونت شدید
  • آسیب به فک
  • بیماری های دهان و دندان
  • سرطان دهان
2 باور غلط کشیدن دندان 5478765443
کشیدن دندان پوسیده به توصیه دندانپزشکان

2 باور غلط کشیدن دندان میان مردم

  • سردرد دائمی با کشیدن دندان
  • کشیدن پی در پی دندان ها پس از اولین تجربه

1 . با کشیدن دندان یک سرد درد دائمی به سراغ شما خواهد آمد!

این باور که اکنون هم در میان مردم وجود دارد که با کشیدن دندان در گرگان در ناحیه سر و مغز انسان درد شدیدی ایجاد می شود به گونه ای که تا پایان عمر این درد با افراد است. البته باید ذکر شود که این یک باور به شدت غلطی است و اصلا چنین چیزی وجود نخواهد داشت و در هیچ زمانی با کشیدن دندان، سردرد ایجاد نخواهد شد. این مورد که دندان دارای فاصله کمی با مغز است درست بوده اما این که کشیدن آن بر مغز تاثیر منفی می گذارد صد درصد غلط است.

کشیدن دندان پوسیده در کودکان 321554545345
کشیدن دندان پوسیده کودکان در بهترین کلینیک دندانپزشکی گرگان

2 . اگر یک دندان کشیده شود حتما دندان های دیگر هم کشیده خواهند شد!

این نیز یک باور غلط دیگر است، به این صورت که مردم معتقدند اگر یک دندان شما خراب شد و پس از مراجعه به دندانپزشک، باید به مور و هر ساله یکی یکی بقیه دندان ها را هم بکشید. این باور هیچ اساس و بنیاد علمی ندارد، زیرا ریشه دندان ها که به هم پیوند نشده که با خراب شدن یکی از آن ها و سپس کشیدن دیگر دندان ها نیز باید کشیده شود.

در صورت ایجاد عفونت و عدم ترمیم باید، عفونت آن به دیگر قسمت ها سرایت کرده و نه تنها دندان های دیگر بلکه لثه ها را نیز نابود خواهد کرد. بنابراین هنگام خراب شدن دندان اگر در گرگان هستید حتما اقدام به کشیدن دندان در گرگان کنید، البته متبحر بودن پزشک نیز از اولویت های مهم می باشد که باید حتما لحاظ شود زیرا نادیده گرفتن و هر گونه سهل انگاری می تواند به باورهای غلط دامنه زده و چه بسا آن ها را به واقعیت تبدیل کند.

باور غلط کشیدن دندان 2316556654
بی حس کردن اصولی لثه قبل از کشیدن دندان

 

 

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *