کامپوزیت ونیر دندان 05485643210

اگر به دنبال زیباسازی طرح لبخند می باشید، کامپوزیت ونیر دندان گرگان بهترین گزینه برای شما است. بر اساس پیشرفت تکنولوژی و گسترگی آن به علوم مختلف از جمله دندان پزشکی، موادی به وجود آمده که بر روی کیفیت دندان افراد تاثیر زیادی می گذارد؛ یکی از این موادهای کاربردی کامپوزیت ونیر بوده که یک لایه پوششی برای پنهان کردن مشکلات ظاهری و آسیب های بیرونی دندان است.

کامپوزیت ونیر

به طور کلی کامپوزیت همان روکش و یا برچسب موجود بر روی دندان بوده که از مواد مختلفی ساخته شده است. هر کامپوزیت بسته به جنس تولید شده دارای کیفیت های مختلفی می باشد. امروزه دندانپزشکان در سطح گسترده ای از این روش برای پوشاندن لکه های موجود و زیبایی و یک دست شدن دندان ها استفاده می کنند.

برای تولید کامپوزیت ونیردندان از رزین به عنوان یک مواد اولیه موثر استفاده شده هست، علاوه بر این تمام فعالیت های مربوط به کامپوزیت در مرکز تخصصی و زیر نظر یک دندان پزشک با تجربه انجام می شود. زیرا باید هنگام کار دقت و تخصص با یکدیگر ادغام شده تا با ظرافت تمام بتوان کامپوزیت ونیر  را مستقیم بر روی دندان ها قرار داد تا خطا و یا انحرافی به وجود نیاید.

کامپوزیت ونیر دندان گرگان 0 764130658996523

مزیت کامپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر مانند دیگر فعالیت های دندان پزشکی دارای مزیت های مختلفی است که در این مطلب به بررسی آن ها پرداخته می شود:

۱- ایجاد جلا و سفیدی منحصربه فردی به دندان (میزان سفیدی که با استفاده از روش دیگری امکان به دست آوردن آن وجود ندارد)

۲-هم اندازه کردن فاصله بین هر دندان (ایجاد فاصله میان دندان ها بر روی ظاهر تاثیر منفی خواهد گذاشت،؛ بنابراین باید همواره به دنبال راه هایی بود که بتوان به همسان کردن این فاصله پرداخت)

۳-پنهان کردن عیوبی مانند، تراشیدگی، ساییدگی و شکستگی (عوامل مختلفی ممکن است باعث ایجاد تراشیدگی، سائیدگی و شکستگی دندان شود، اگر این مسائل برای دندان های جلویی رخ دهد به کارگیری کامپوزیت دندان از روش های ضروری درمان محسوب می شود)

کامپوزیت ونیر دندان 8796543122064

افزایش طول عمر کامپوزیت ونیر

کامپوزیت نیز دارای طول عمر است. متخصصان طول عمر این روش را چیزی حدود ۵ الی ۱۵ سال در نظر گرفته اند اما فعالیت هایی وجود دارد که باعث افزایش این بازه زمانی می شود، البته در مقابل، انجام دادن برخی از فعالیت ها باعث کاهش طول عمر کامپوزیت ونیر دندان می گردد.

در این مطلب  به بیان روش هایی برای افزایش طول عمر کامپوزیت دندان پرداخته می شود.

۱-شستشوی مداوم دندان بعد از خوردن غذا

۲-پرهیز از خوردن نوشابه، چای، کاکائو

۳-پرهیز از مصرف دخانیات

۴-مراقبت از دندان و عدم برخورد کامپوزیت با اجسام تیز، سفت و فلزات

انجام کامپوزیت ونیر در گرگان

هنگام مراجعه برای انجام دادن کامپوزیت ونیر در گرگان، دندان پزشک در جلسه اول با یک بررسی اجمالی به معاینه دقیق دندان ها می پردازد، سپس بهترین جنس کامپوزیت را به مراجعه کننده ارائه می دهد، بعد از آن مراجعه کننده بر اساس مقدار بودجه خود، یک کامپوزیت را انتخاب می نماید.

با توجه به این که کامپوزیت ونیر دندان در رنگ های مختلف طیف سفید تولید شده اند، انتخاب رنگ بستگی به نظر و علاقه فرد بیمار دارد.

سخن آخر

کامپوزیت دندان نوعی روش درمان برای برطرف کردن عیوب موجود بر روی دندان است. این روش باعث سفید شدن دندان و زیبا نشان دادن آن می شود.

 

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *